مقالات طراحی وب سایت

چهار شنبه 23 خرداد 1403

آموزش دریافت اینماد【ثبت نام در 1 ساعت】مراحل + هزینه 1403

آموزش دریافت اینماد【ثبت نام در 1 ساعت】مراحل + هزینه 1403

با گسترش روزافزون خرید و فروش‌های اینترنتی، اعتماد به یک کسب‌وکار آنلاین از اهمیت حیاتی برخوردار شده است. مشتریان در دنیای مجازی با احتیاط بیشتری قدم برمی‌دارند و به دنبال نشانه‌هایی برای تأیید اعتبار یک وبسایت خدماتی یا فروشگاه اینترنتی هستند. داشتن نماد تجارت الکترونیکی یا همان اینماد، گواهینامه‌ای معتبر مهر تاییدی بر اصالت و اعتبار یک کسب‌وکار اینترنتی است. در ادامه همراه ما تا با مراحل دریافت اینماد آشنا شوید.

اینماد چیست؟

اینماد یا نماد اعتماد الکترونیکی، مجوز فعالیت برای کسب‌وکارهای اینترنتی در ایران است. دریافت این مجوز به منزله‌ی این است که کسب‌وکارها توسط مراجع قانونی و دولتی تأیید شده‌اند و از نظر هویتی و صلاحیتی مورد تأیید هستند. به عبارت ساده‌تر، اینماد به مشتریان اطمینان می‌دهد که می‌توانند با خیالی آسوده از وب‌سایت شما خرید کنند. برای دریافت اینماد، باید به سایت رسمی اینماد به آدرس www.enamad.ir  مراجعه کنید.

برای گرفتن درگاه پرداخت سایت، دریافت نماد اعتماد الکترونیک الزامی است؟

بله، در حال حاضر برای گرفتن درگاه پرداخت مستقیم و غیر مستقیم در ایران، گرفتن اینماد برای سایت (نماد اعتماد الکترونیکی) الزامی است. این موضوع از آذرماه سال 1400 توسط سامانه شاپرک (متولی تراکنش‌های الکترونیکی بانکی) به تمامی ارائه دهندگان خدمات پرداخت ابلاغ شده است و در حال حاضر، بدون داشتن اینماد امکان دریافت درگاه پرداخت وجود ندارد.

مطلب پیشنهادی: راهنمای دریافت درگاه پرداخت اینترنتی

شرایط دریافت اینماد

برای دریافت نماد اعتماد الکترونیک باید دارای یکسری شرایط باشید:

•    صاحب امتیاز دامنه بودن
•    صحت‌سنجی آدرس و شماره تماس محل فعالیت کسب‌وکار اینترنتی
•    ارزیابی چک فهرست الزامات اینماد
•    متعهد بودن به قوانین اینماد (مرکز توسعه تجارت الکترونیکی)
•    استعلام صلاحیت فردی از پلیس نظارت بر اماکن عمومی ناجا
•    سن حداقل ۱۸ سال تمام

انواع اینماد یا نماد تجارت الکترونیکی

نماد اعتماد الکترونیکی به عنوان نشان‌دهنده اعتبار و مجوز فعالیت شناخته می‌شود، اما ممکن است متوجه شده باشید که برخی از این نمادها دارای یک ستاره و برخی دیگر دو ستاره هستند. این تفاوت به چه معناست؟

انواع اینماد یک ستاره و دو ستاره و بدون ستاره

نماد اعتماد بدون درگاه

اگرچه وب‌سایت‌های خبری و شرکتی، فروشگاه اینترنتی نیستند، اما برای نشان دادن صحت و اعتبار اطلاعات خود به دریافت نماد تجارت الکترونیکی (اینماد) نیاز دارند. خوشبختانه، درخواست اینماد بدون نیاز به درگاه پرداخت اینترنتی امکان‌پذیر است. این روش به مراتب ساده‌تر و سریع‌تر از گرفتن اینماد با درگاه پرداخت است.

دریافت اینماد بدون ستاره

این نوع نماد، برای وب سایت‌ها و فروشگاه‌های اینترنتی با حداقل شرایط لازم صادر می‌شود. در اصل اینماد بدون ستاره یک راهکار موقت برای جلب اعتماد مشتری، تا زمان آماده‌شدن امکانات اصلی سایت است.

گرفتن اینماد یک ستاره

 این نوع اینماد به کسب‌وکارهایی اعطا می‌شود که مراحل اولیه احراز صلاحیت را با موفقیت پشت سر گذاشته باشند.

اینماد دو تا پنج ستاره

 بالاترین سطح اعتبار اینماد است که به کسب‌وکارهایی با بالاترین سطح تعهد به مشتریان و ارائه خدمات باکیفیت اعطا می‌شود.

هزینه دریافت اینماد (نماد اعتماد الکترونیکی) در سال 1403

برای ثبت نام اینماد (نماد تجارت الکترونیکی) یا گرفتن آن باید مبلغ 175,000 تومان را به عنوان تعرفه ثابت آن پرداخت کنید. هزینه دریافت اینماد برای دو سال اعتبار دارد. همچنین هزینه تمدید اینماد سایت، طبق تعرفه سال جاری محاسبه می‌شود. 

لزوم دریافت نماد اعتماد  

یكی از موارد خیلی مهم  هر کسب و کار اینترنتی، جلب اعتماد و اطمینان کاربران می باشد. تائید کسب و کار اینترنتی توسط یک سازمان دولتی، بیشترین تاثیر در مراجعه و اعتماد خریداران به فروشگاه شما را دارد. در این حالت خریدار از محفوظ ماندن اطلاعات خود احساس امنیت بیشتری دارد و اگر از اطلاعات شخصی وی سوء استفاده شود، می تواند برای شكایت از کسب و کار اینترنتی متخلف به مراجع قانونی توسعه تجارت الکترونیکی مراجعه نماید. با دریافت نماد اعتماد الکترونیکی، اعتبار خود را به مشتریان نشان دهید و اعتماد آنها را جلب کنید.

آموزش مراحل دریافت اینماد 

جهت ثبت‌نام اینماد برای سایت باید 8 مرحله زیر را طی نمایید.

  1. 1. ثبت نام و ورود به درگاه دولت من
  2. 2. تکمیل اطلاعات یا احراز اطلاعات هویتی (ورود به سامانه اینماد)
  3. 3. افزودن کسب و کار
  4. 4. تاییدیه فنی
  5. 5. احراز صحت اطلاعات کسب و کار (احراز آدرس محل فعالیت ، شماره تماس کسب و کار اینترنتی و احراز آدرس پست الکترونیکی)
  6. 6. تعهد الکترونیکی
  7. 7. پرداخت تعرفه
  8. 8. اعطای اینماد
  9. 9. درج کد مجوز بروی سایت

1-    ورود به درگاه دولت من

ابتدا از طریق لینک درگاه دولت من وارد سامانه اینماد می‌شوید. در این مرحله دریافت اینماد باید یک شماره تماس وارد کرده و پس از دریافت رمز عبور به پرتال اینماد منتقل می شوید. پس از وارد شدن باید، اطلاعات هویتی تان را تایید نمایید. (این مرحله از طریق ثبت احوال  چک می شود)

 درگاه ورود دولت من برای احراز هویت جهت گرفتن اینماد

2-    اطلاعات هویتی

در این قسمت از مرحله گرفتن  اینماد باید اطلاعات هویتی خودتان را چک کنید. این اطلاعات بر اساس کد ملی شما بازخوانی شده‌اند و نیازی به ثبت مجدد نیست. اما اگر مغایرتی در اطلاعات هست (که معمولا خیلی کم پیش می‌آید)، می‌توانید آن را اصلاح کنید.

 احراز اطلاعات هویتی، کد ملی شماره تماس و نام خانوادگی و نام پدر برای گرفتن اینماد

اطلاعات را بررسی کنید و گزینه "مرحله بعد" را بزنید تا به مرحله بعد اخذ نماد اعتماد الکترونیکی بروید.

3-    کسب و کار جدید 

1)    طبق تصویر زیر از منوی سمت راست داشبورد، گزینه‌ی "عملیات پایه" سپس "مدیریت کسب‌وکار" را انتخاب نمایید.
2)    پس از آن گزینه‌ی "کسب‌وکار جدید" را بزنید.
3)    برای ایجاد کسب‌وکار جدید، وارد صفحه‌ی زیر می‌شوید.

آموزش مرحله ایجاد کسب و کار جدید برای درخواست اینماد

اطلاعات کسب‌وکار

در بخش اول باید انتخاب کنید که چه نوع اینمادی می‌خواهید.

آموزش گرفتن اینماد یک ستاره و بدون ستاره و بدون درگاه پرداخت

 
بدون فرایند فروش اینترنتی (اینماد بدون درگاه پرداخت)

اگر فرآیند فروش از طریق ‌سایتتان صورت نمی گیرد، گزینه "بدون فرایند فروش اینترنتی (دریافت اینماد بدون درگاه پرداخت)" را انتخاب کنید. در این حالت اینماد می‌گیرید ولی نمی‌توانید برای وب‌سایتتان درگاه پرداخت بسازید. کسب‌وکارهایی که از وب‌سایت خودشان به‌عنوان یک کاتالوگ آنلاین یا فقط برای معرفی محصول استفاده می‌کنند، می‌توانند این نوع اینماد را دریافت کنند.

کسب‌وکار خرد (اینماد بدون ستاره)

این نوع اینماد در کمتر از یک ساعت فعال می‌شود. اینماد صفر ستاره برای تسهیل فرآیند ثبت‌نام اینماد ایجاد شده است. به‌علاوه کسب‌وکارهایی که گردش مالی کمتر از 100 میلیون تومان دارند، می‌توانند از این اینماد استفاده کنند.

هیچکدام (اینماد معمولی)

اگر دو گزینه بالا برای شما صدق نمی‌کند، گزینه‌ی "هیچکدام (اینماد معمولی)" را انتخاب کنید. در این حالت باید فرآیند دریافت اینماد را کامل طی کنید تا اینماد یک ستاره بگیرید که فعال‌سازی آن 1 الی 2 روز زمان می برد.

اگر قصد دارید خیلی سریع اینماد بگیرید، گزینه اینماد بدون ستاره را انتخاب کنید. پس از دریافت اینماد بدون ستاره، می‌توانید آن را به اینماد ستاره‌دار (یک ستاره الی 5 ستاره) ارتقا دهید.

بعد از انتخاب نوع اینماد یا نماد تجارت الکترونیکی، باید آدرس دامنه وب‌سایتتان را مثل www.faratechdp.com وارد نمایید. در بخش سوم هم نام کسب‌وکار را به فارسی و انگلیسی وارد کرده، سپس دکمه "مرحله بعد" را بزنید.

4-    دسترسی فنی

در ادامه نحوه گرفتن اینماد، پس از اینکه گزینه "مرحله بعد" را می‌زنید، اینماد وب‌سایتتان را بررسی می‌کند و مطمئن می‌شود چنین وب‌سایتی وجود دارد. حال در مرحله بعدی، باید ثابت کنید که شما صاحب این کسب‌وکار و وب‌سایت هستید. هدف از اجرای این کار، جلوگیری از کلاهبرداری و تقلب در گرفتن اینماد است.

طبق تصویر زیر 4 روش برای اثبات وجود دارد، شما باید فقط یک روش را برای اثبات مالکیت سایت انتخاب کنید.

آموزش مرحله دسترسی فنی اثبات هویت کسب و کار برای گرفتن نماد تجارت الکترونیکی

  • ارسال کد به ایمیل دامنه: وقتی طراحی سایتتان را انجام می دهید، یک ایمیل Info هم برای آن دریافت می‌کنید (یا باید خودتان بسازید). به طور مثال اگر آدرس وب‌سایت www.faratechdp.com باشد، آدرس ایمیل info@faratechdp.com خواهد بود. با انتخاب این گزینه، یک کد تایید برایتان ایمیل شده و کافی است کد را در جای خالی وارد کنید، سپس گزینه‌ی «تایید کد» و دکمه "مرحله بعد" را بزنید.
  • بارگذاری فایل در سرور: یک فایل خالی با نامی که اینماد به شما می دهد در سرور وب‌سایت آپلود کنید. بعداز اینکه گزینه "تایید بارگذاری" را بزنید، اینماد وجود فایل را در ‌هاست شما بررسی می‌کند.
  • افزودن متاتگ در صفحه اصلی: در صفحه اصلی وبسایتتان یک متاتگ با ویژگی‌هایی که در سایت نوشته شده ایجاد کنید و سپس دکمه "تایید متاتگ" را انتخاب نمایید.
  • تغییر عنوان صفحه: عبارتی که در پنل اینماد نوشته را به صورت موقت به بخش عنوان صفحه اصلی سایتتان اضافه کنید. سپس گزینه "تایید عنوان" را بزنید. بعد از تایید عنوان می‌توانید عنوان سایتتان را به حالت قبلی برگردانید.

اگر تخصص فنی ندارید، بهترین حالت این است که از گزینه 1 یا 4 استفاده کنید.

5-    تعیین حوزه فعالیت

در ادامه آموزش دریافت اینماد، باید زمینه فعالیت سایتتان را به طور دقیق مشخص کنید. آیا وبسایت شما فروشگاه آنلاین لباس، ابزارآلات، حمل و نقل، آموزشی، سازمانی، ساخت و ساز و... است؟

مرحله انتخاب حوزه فعالیت کسب و کار برای درخواست نماد اعتماد الکترونیک

نکته: پس از انتخاب حوزه فعالیت کسب و کارتان، بخشی به شما نمایش داده می‌شود که مشخص کننده ارسال مدارک یا مجوز فعالیت کسب و کارتان است. 

اگر برای حوزه فعالیت شما نیاز به مجوز خاصی باشد، دکمه "ارسال مدارک یا مجوز فعالیت" فعال می‌شود. به عنوان مثال، برای کسب و کارهایی که در حوزه ارائه خدمات مسافرتی فعالیت می کنند، مجوز آژانس مسافرتی از سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی  و برای کسب و کارهای فعال در حوزه خرید و فروش ارز و سکه، مجوز صرافی از بانک مرکزی  الزامی است.

در  صورتیکه برای حوزه فعالیت شما نیازی به مجوز خاصی نباشد، قسمت ارسال مدارک یا ارسال مجوز فعالیت، غیرفعال خواهد بود.

انتخاب نوع فروش

پس از تعیین حوزه فعالیت، باید نوع فروش خود را از بین سه حالت زیر انتخاب کنید:

مرحله تعین نوع فروش برای گرفتن اینماد برای سایت

  • فروش مستقیم (غیر سکویی): اگر کالا یا خدمات خود را به طور مستقیم به مشتریان نهایی می‌فروشید، باید این گزینه را انتخاب کنید. به عنوان مثال، فروشگاه‌های آنلاین و فروشگاه‌های اینستاگرامی در این دسته قرار می‌گیرند.
  • فروش غیرمستقیم (سکویی): اگر پلتفرمی را برای فروش محصولات یا خدمات دیگران به مشتریان نهایی ارائه می‌دهید، باید این گزینه را انتخاب کنید. به عنوان مثال، سایت‌های مارکت‌پلیس مانند دیجی‌کالا و باسلام در این دسته قرار می‌گیرند.
  • فروش مستقیم و غیرمستقیم (ترکیبی): اگر کالا یا خدمات خود را به طور مستقیم به مشتریان می‌فروشید و هم پلتفرمی را برای فروش محصولات دیگران ارائه می‌دهید، باید این گزینه را انتخاب نمایید.

6-    اطلاعات تماس

در ادامه آموزش دریافت اینماد، باید اطلاعات تماس و موقعیت مکانی کسب‌وکارتان را به طور دقیق و صحیح وارد نمایید. این اطلاعات برای احراز هویت و بررسی صحت فعالیتتان ضروری می باشد. مراحل انجام احراز اطلاعات تماس به شرح زیر است:

1) احراز ایمیل

آموزش مرحله احراز ایمیل برای دریافت اینماد سایت

آدرس ایمیل خود را که به طور فعال از آن استفاده می‌کنید، در کادر مربوطه وارد کنید.
بر روی دکمه "ثبت" کلیک کنید.
یک کد تأیید به آدرس ایمیل شما ارسال خواهد شد.
کد تأیید را در کادر "شناسه احراز ایمیل" وارد کنید.
بر روی دکمه "احراز پست الکترونیکی" کلیک کنید.

2) احراز تلفن ثابت

آموزش ثبت شماره تلفن ثابت برای گرفتن اینماد سایت

شماره تلفن ثابت محل فعالیت خود را به همراه کد شهر وارد کنید.
بر روی دکمه " احراز تلفن ثابت " کلیک کنید.
2 روش برای احراز تلفن ثابت شما وجود دارد :
1-    احراز تلفن ثابت از طریق تماس دریافتی و قرائت کد توسط اپراتور
2-    احراز تلفن ثابت از طریق تماس از شماره به طور مثال 051365895 به اینماد

3) احراز نشانی 

آموزش احراز نشانی محل فعالیت هنگام گرفتن اینماد وبسایت

•    کد پستی محل فعالیت خود را وارد کرده و گزینه استعلام کد پستی را انتخاب کنید.
•    آدرس مربوط به کد پستی وارد شده به شما نمایش داده می‌شود. همچنین موقعیت مکانی محل فعالیتتان را باید بر روی نقشه مشخص نمایید.

7-    تعهدنامه

در ادامه نحوه دریافت اینماد، باید تیک قبولی تعهد نامه را انتخاب کنید. توافق‌نامه را با دقت بخوانید و تیک قبول قوانین که در انتهای صفحه قرار دارد را بزنید. سپس گزینه "مرحله بعد" را انتخاب نمایید.

 آموزش ثبت تعهدنامه و قبول قوانین گرفتن اینماد

8-   پرداخت تعرفه

در ادامه آموزش دریافت اینماد طبق تصویر زیر باید مبلغ  175.000 تومان را پرداخت نمایید. بر روی گزاینه پرداخت کلیک کرده و فرآیند پرداخت را انجام دهید.

تعرفه و هزینه گرفتن نماد اعتماد الکترونیک سال 1403

پس از پرداخت پیام تایید بر روی صفحه، نمایش داده می شود.

مرحله نهایی ثبت اینماد برای وبسایت
هزینه اینماد یک ستاره به مدت 2 سال به مبلغ 175.000 تومان است. اینماد صفر ستاره هم دو ساله است. مبلغ 50.000 تومان در سال اول و مبلغ 125.000 تومان در سال دوم دریافت می‌شود.

 دسترسی‌ها

فرآیند ثبت‌نام اینماد برای سایت شما تمام شد.

دریافت اینک لوگو اینماد برای سایت

در این مرحله از نحوه دریافت اینماد، سایت اینماد تمامی اطلاعات شما را بررسی کرده و در نهایت، فعال می‌شود. لینک اینماد هم در پروفایل قابل دسترسی است تا در سایت خودتان بگذارید. اکثر سایت‌ها این کد را در فوتر یا صفحه‌ی "درباره ما" قرار می دهند.

"توجه"

 به این نکته توجه داشته باشید که ممکن است لوگو شما به محض بارگذاری در سایت نمایان نشود و نمایان شدن آن طی 24 ساعت آینده انجام پذیرد. چنانچه پس از گذشت 24 ساعت لوگو اینماد در وبسایتتان نمایان نشد در سامانه اینماد تیکت ارسال نمایید.

مراحل دریافت اینماد یا نماد اعتماد الکترونیک با آموزش قدم به قدم و تصویری تیم طراحی سایت فراتک به راحتی انجام شد. 

هدف از آموزش دریافت اینماد تیم فراتک، کمک به کسب و کارها برای جلب اعتماد خاطر مشتریان است. در دنیای خرید آنلاین، مشتریان نسبت به وب سایت‌ها محتاط هستند و به دنبال نشانه هایی از مشروعیت یک کسب و کار می‌گردند. نماد اعتماد تجارت الکترونیک، گواهینامه ای است که مشروعیت یک کسب و کار آنلاین را تأیید می کند. در این آموزش، تیم فراتک نحوه دریافت اینماد را به طور کامل شرح داده و نکات مهمی را برای اخذ این گواهینامه ارائه کرد. با ثبت نام اینماد، کسب و کارها می توانند اعتماد مشتریان را جلب کرده و فروش خود را افزایش دهند.

اعتبار و تمدید نماد اعتماد الکترونیک

اعتبار مجوز اینماد دوساله است و پیش از اتمام مهلت آن، می بایست اطلاعات فرم ثبت نام خود را به روز نمایید. همچنین درخواستتان را از طریق پنل کاربری خود جهت تمدید ارسال کنید (امکان ارسال درخواست تمدید از یک ماه قبل از انقضای مهلت اینماد در پنل کاربری متقاضیان وجود دارد). در صورتی که وب سایت مورد نظر تخلفی در مدت اعتبار اینماد نداشته باشد یا در مهلت مقرر شده از طرف مرکز اختلافات کسب وکار مشکل خود را با مصرف کنندگان حل کرده باشد همچنین در زمان تمدید اینماد، حوزه فعالیت کسب وکار بدون اطلاع به مرکز تغییر نکرده باشد و مخالف قوانین مدون جمهوری اسلامی ایران (مرتبط با کسب وکارهای اینترنتی) نباشد. توسط کارشناسان در موعد مقرر تمدید اعتبار صورت می گیرد در غیر این صورت ممکن است اینماد به مدت دو سال تمدید نگردد و از صاحب امتیاز نشان اینماد، تعهد نامه مجدد اخذ گردد.


 دریافت اینماد برای کسب و کارهای فعال در شبکه های اجتماعی

بله. در حال حاضر اعطای نماد تجارت الکترونیکی به کسب و کارهای فعال در شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌های مجاز نیز تعلق می گیرد. کلیه فعالان کسب و کارهای الکترونیکی در شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌های مجاز ، جهت ثبت نشانی فعالیت خود و آغاز فرآیند اخذ نماد تجارت الکترونیکی می توانند با مراجعه به سامانه نماد و ایجاد حساب کاربری، اقدام به ثبت نشانی فعالیت خود در شبکه‌های اجتماعی و پیام رسان‌ها نمایند. همچنین کسب و کارهای دارای نماد تجارت الکترونیکی نیز می‌توانند با ورود به پنل کاربری خود، از قسمت افزودن شناسه اقدام به ثبت نشانی فعالیت خود در شبکه‌های اجتماعی و پیام رسان‌ها نمایند.

 

enlightenedسوالات متداول کاربران


هیچ مانعی ندارد. بدین جهت متقاضی باید از طریق پنل کاربری از قسمت افزودن کسب و کار، دامنه‌های مورد نظر را اضافه نماید.

بله. نشانه نماد اعتماد الکترونیک، یک علامت دولتی است و هرگونه جعل وسوء استفاده از آن ممنوع است.

در حال حاضر تمام فرآیند اخذ اعتماد الکترونیک (اینماد) به صورت کاملا الکترونیکی و از طریق سامانه enamad.ir انجام می گیرد و نیاز به ارسال هیچکدام از مدارک و مستندات به صورت فیزیکی نیست.

بله، مشروط به: دارا بودن پروانه معتبر کار (اجباری) و پروانه اقامت (اجباری) یا اخذ کد فراگیر اتباع و شرکت های خارجی از سازمان امور مالیاتی

برای استعلام اینماد سایت های فروشگاهی و خدماتی می توانید از طریق صفحه اصلی سایت اینماد در قسمت کادر جستجو، آدرس سایت مورد نظر را وارد نمایید. اگر سایت دارای نماد اعتماد باشد اطلاعات آن در یک کادر سفید رنگ به همراه نوع اینماد و ستاره، تاریخ انقضا،گروه خدمات و... نمایش داده می شود.

نظرات

قوانین ارسال نظر

  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
  • با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند بنابراین توصيه مي‌شود از مثبت و منفی استفاده کنید.
  • مجید اکبری

    1403/05/18 09:01:36
    • 0
    • 0
    ممنون بابت توضیح نحوه گرفتن و آموزش دریافت اینماد، سوال من این هست که پس از گذراندن مراحل دریافت اینماد، می توان آدرس دامنه را تغییر داد یانه؟
    • مدیر محتوا

      1403/05/20 15:49:02
      • 0
      • 0

      با توجه به قوانین کنونی، نمیتوان اینماد را به دامنه جدید منتقل نمود و برای دامنه جدید باید اینماد جدید درخواست دهید.

  • سمیه علیخانی

    1403/05/08 16:09:34
    • 0
    • 0
    اینماد فروشگاه اینترنتی که منقضی شده باشه، ببه این معنیه که این فروشگاه نامعتبره؟
    • مدیر محتوا

      1403/05/14 16:23:34
      • 0
      • 0

      ‫منقضی شدن اینماد فروشگاه معمولا با پایان دوره زمانی اعتبار اینماد صورت می پذیرد که پذیرنده باید نسبت به تمدید آن اقدام نماید. در صورتی که اینماد منقضی شده و فروشگاه نسبت به تمدید آن بی توجه باشد پیشنهاد می کنیم در خرید خود از فروشگاه احتیاط لازم را لحاظ نمائید.

  • زینب اسلامی

    1403/05/07 18:43:34
    • 0
    • 0
    سلام واقعا متن کامل و جامعی بود. دریافت اینماد کمتر از ۱۰ دقیقه زمان برد و خیلی سریع تونستم برای فروشگاه جدیدم اینماد رو ثبت نام و دریافت کنم
    • مدیر محتوا

      1403/05/08 16:10:34
      • 0
      • 0

      خواهش میکنم، موفق باشین

  • رضا مولایی

    1403/05/02 15:19:06
    • 0
    • 0
    ‏درسته که میگن هزینه اینماد در سال 1403 بیشتر شده ؟
    • مدیر محتوا

      1403/05/02 15:30:04
      • 0
      • 0

      افزایش قیمت نداشته، در حال حاضر نیز هزینه اینماد در سال 1403 به مبلغ 175 هزار تومان می باشد

  • علی حسینی

    1403/05/01 15:53:07
    • 0
    • 0
    گرفتن درگاه پرداخت بدون دریافت اینماد امکان پذیره؟
    • مدیر محتوا

      1403/05/02 15:20:50
      • 0
      • 0

      در حال حاضر طبق قوانین و مقرارات امکان پذیر نیست

  • مژگان غفاریان

    1403/05/01 14:00:09
    • 0
    • 1
    مطلب آموزشی دریافت اینمادتون خیلی جامع بود و نکات مهمی رو ذکر کرده بودین، من با کمک این مطلب تونستم برای سایتم اینماد بگیرم
    • مدیر محتوا

      1403/05/01 15:07:51
      • 0
      • 0

      خواهش میکنم. خوشحالیم که برای شما مفید بود